Benvitec

Een industriële partner met roots in de mijnen, die gaandeweg zijn identiteit verloor. Slachtoffer van hun eigen succes. Maar tussen alle plastics en piping school een prachtig bedrijf.

In 30 jaar groeide Benvitec uit tot een uit de kluiten gewassen bedrijf, dat via verschillende overnames expertise verzamelde in verschillende industriële segmenten. De uitdaging bestond er uit van Benvitec één bedrijf te maken en komaf te maken met de interne versnippering.

De tweede uitdaging bestond uit het bouwen van een sterke merkidentiteit. Voorheen miste een verhaal. De tijd leek rijp voor een échte investering in branding. Van uitstralingsarm bedrijf naar een charismatisch merk dat op een organische manier een emotionele band kweekt met klanten, leveranciers, partners, maar natuurlijk in eerste instantie hun eigen medewerkers.

Een nieuw begin

Inspiratie voor hun rebranding haalden we uit het rijke verleden van Benvitec. Als je weet dat de locatie van hun hoofdkantoor op de Beringse mijnsite ligt en zelfs beschermd erfgoed is, vonden we daarin de rode draad waarmee we ons verhaal aan elkaar konden knopen.

Logo

Een logo waar iedereen zijn eigen interpretatie aan geeft. Maar dit is de onze. Een resem pijpleidingen die op een driedimensionale manier de letter ‘b’ vormen. Elke ring staat voor een expertisedomein van Benvitec.

Baseline

Kort, krachtig en knipogend naar hun mijnverleden. Maar die ook de essentie van hun bestaan als bedrijf weergeeft. Drie woorden, minstens evenveel lagen.

Brand DNA

We could say we’re in the exciting business of industrial piping and plastics. That we’ve been engineering environmental equipment for three decades. Defining below ground and defying above.

But the truth is that we’re not in it for the business. We’re in it for the thrill of digging deep, shoulder to shoulder, to find solutions. And as one kollectiv of down to earth experts we’re here to tell you we proudly accept every challenge that you throw our way.

The Benvitec way.

Employer Branding

Zoals gezegd schuilde één van de uitdagingen van Benvitec in de eenmaking van het bedrijf. Weg met al die aparte entiteiten die allemaal hun eigen ding doen. Op naar één bedrijf, met één visie. En een sterke bedrijfscultuur die mensen kan aantrekken én behouden, geen sinecure in een technische branche waar tal van knelpuntberoepen rondlopen.

Een kernteam dat wij het 1000 Volt-comité doopten, wederom een verwijzing naar hun mijnverleden, moest daarvoor zorgen. Hun opdracht: het kameraadschap dat het werk in de mijnen zo typeerde, herintroduceren op de werkvloer van vandaag.

Café de Bickel

Welk bedrijf kan zeggen dat ze hun eigen café hebben? Wel, Benvitec kan dat. Wij gingen aan de slag met een mooie ruimte aan de inkomhal, ontwierpen een plan en stroopten vervolgens zelf de mouwen op om die plannen te realiseren.

De Bickel gazet

Om iedereen op de hoogte te houden van het reilen en zeilen binnen Benvitec maar ook hun werknemers in het zonnetje te zetten, ontwierpen we De Bickel Gazet, een driemaandelijks bedrijfsblad waarin humor en satire afwisselden met diepte-interviews.